12 bodů

Vše o bodovém systému nejen pro vybodované řidiče

bezpečnostní přestávky na rozvozu zboží (dotaz k bodovému systému)

bezpečnostní přestávky na rozvozu zboží

TAZATEL25. července 2015 (23:35)

Dobrý den - chtěl bych se zeptat jak to je s délkou pracovní doby(jízdou a přestávkami)na rozvozu zboží. Ráno v 7,00h musím vyjet z haly pak 1,00h nakládám,a do karty dám odpočinek. V 8,00h odjíždím s tím ,že nikde neskládám více než 15minut,tím vše jde do doby řízení, takže v 12,30 musím udělat 45minut bezp.přest. Pak jedu do 15,00h, 50minut opět přest.(skladání, jídlo) a 15,50 odjezd a příjezd v 17,10 na firmu. To je ale už delší než 10hodin celkově. Započítává se to toto vše do výkonu nebo ? prosím o radu. Děkuji Václav

Reagovat

RE: bezpečnostní přestávky na rozvozu zboží

UŽIVATEL A16. září 2015 (17:07)

Toto upravuje NR (EHS) č. 561/2006 a NV č. 589/2006. Jsou to normy dob řízení, bezpečnostních přestávek a dob odpočinků. Pokud začnete ráno v 7:00 hodin, pak Vám začíná dvaceti čtyř hodinový časový cyklus, ve kterém musíte provést denní dobu odpočinku, pokud Vám nezačíná doba týdenního odpočinku. Plnohodnotný denní odpočinek je 11 hodin a ten lze zkrátit na nejméně 9 hodin ale pouze třikrát a to mezi dvěma dobami týdenních odpočinků. Pokud se jedná o výklad co je doba mezi dvěma dobami týdenních odpočinků, pak jsou to dny volna řidiče, ve kterých odpočívá a provádí povinný týdenní odpočinek. Pokud např. řidič pracuje vždy od PO – PA a soboty neděle provádí týdenní odpočinky, pak to období, ve kterém může mít zkrácené denní odpočinky je PO – PA, čili v těchto dnech můžete zkrátit denní odpočinek celkem třikrát na 9 hodin. Pokud jste začal pracovat v pondělí v 7:00 hodin a pokud využijete první zkrácení denního odpočinku, pak nejpozději ve 22:00 hodin, musíte ukončit svůj pracovní výkon a začít novou dobu denního odpočinku. (15 hodin je pracovní výkon a 9 hodin je zkrácená doba odpočinku, což se rovná 24 hodinový časový cyklus). Takto můžete pokračovat v úterý a ve středu. Následující dny už musíte provést 11 hodinový denní odpočinek, čímž se Vám zkracuje i doba pracovního výkonu. Začnete ve CT v 7:00 hodin a nejpozději ve 20:00 hodin, musíte nastoupit denní odpočinek v délce trvání 11 hodin. (13 hodin pracovní výkon + 11 hodin denní odpočinek, rovná se 24 hodinový časový cyklus). Co můžete také využít, je tzv. dělený denní odpočinek. Pokud budete mít ve svém pracovním výkonu 15 hodin provedený odpočinek nejméně 3 hodiny bez přerušení, pak Vám po 15 hodinovém pracovním výkonu stačí provést 9 hodinový odpočinek, který je uznán jako běžný 11 hodinový, jen je dělený. K další položené otázce ohledně zastavení vozidla a vykazování doby řízení uvádím následující. Přepnutá činnost tachografu na režim práce (kladívka), se nepočítá do doby řízení. Vše co máte méně jak 15 minut je doba práce. Vy jste povinen provést bezpečnostní přestávku nejdéle po 4:30 hodinách nepřetržité doby řízení nebo ji v té době řízení můžete také rozdělit ne dvě části, z nichž musí být první přestávka nejméně 15 minut a ta druhá, nejméně 30 minut. Při rozvozech zboží se Vám takto doba řízení v délce čtyřech a půl hodiny nasčítá například až po šesti hodinách celkové práce. Ve vašem případě nastane dříve celková práce šesti hodin, po které musíte provést také přestávku. Pokud by Váš pracovní výkon byl kratší jak 9 hodin, stačí nejdéle po šesti hodinách provést nejméně 30 minut dle zákoníku práce. Pokud by Váš pracovní výkon byl delší nežli 9 hodin, musíte provést nejméně 45 minut dle NV č. 589/2006. Přestávky v době práce, lze rozdělit na nejméně 15 minutové časové úseky. U řidičů, kteří provádí rozvozy, jsou časté přestupky v nesprávném rozložení přestávek v době řízení i práce.
S pozdravem Roman Šotola

Reagovat

RE: bezpečnostní přestávky na rozvozu zboží

ODBORNÍK26. července 2015 (08:26)

řídíte auto nad 3500 kg?

Reagovat

RE: RE: bezpečnostní přestávky na rozvozu zboží

TAZATEL26. července 2015 (14:39)

ano je to nad 3500 kg

Reagovat

RE: RE: RE: bezpečnostní přestávky na rozvozu zboží

ODBORNÍK6. srpna 2015 (19:12)

Nezlobte se, ale toto není na odpověď na 2 věty. Buse třeba se poradit s odborníkem na Nařízení 561/2006.

Reagovat



Pomohly Vám tyto informace? Ohodnoťte prosím...
 

Podobné dotazy

Bezpečnostní přestávky
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na uvedený příklad: řidič nemá stálé vozidlo a jezdí každý den s jinými vozidly s celkovou hmotností...
19. března 2016
Dodávka(3,5t) s přívěsem (750 kg)
Dobrý večer, prosím o radu. Mám dodávku na IČO. Obchoduji v oblasti Nákup-prodej. Jednou za cca 2-3 měsíce jedu do Německa pro zboží....
8. dubna 2018
Profesni prukaz B+E ??? Ano ne ?
Dobrý den, chtěl bych se zeptat mám oprávnění BE i CE ale v zaměstnání jezdím se soupravou 5500Kg Mercedes sprinter 3500Kg a vlek 2000Kg...
4. února 2019
bezpečnostní přestávky v dopravě
Dobrý den.Měl bych dotaz.Počíta se do doby řízení vozidla i jiná činost vyznačená digitálním tachografem. Podle zákona by měl mít...
23. února 2012
Řidičský průkaz
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jak je to odebrání řidičského průkazu. Mě sebrali na 7 let od 14.9.2009 a byl jsem ve výkonu trestu....
13. září 2012


Vyhledávání v Poradně


Ostatní příspěvky v poradně k bodovému systému:

Na této stránce je zobrazen příspěvek bezpečnostní přestávky na rozvozu zboží v poradně k bodovému systému na webu 12bodů.cz. Můžete se podívat i na ostatní dotazy nebo rovnou vložit nový dotaz.

Navigace:

Sdílejte...

Mohlo by se hodit...

Autokamera